måndag 31 mars 2014

Muslim?

Spelar det någon roll om man ÄR muslim eller om man säger:

# 1 "Framtiden får inte tillhöra dem som förtalar profeten av islam "
# 2 "Det sötaste ljud jag vet är det muslimska böneutropet"
# 3 "Vi kommer att förmedla vår djupa uppskattning för den islamiska tron​​, som har gjort så mycket under århundraden för att forma världen - . Även i mitt land "
# 4 "Som student i historia, vet jag också civilisationens skuld till Islam ."
# 5 "Islam har en stolt tradition av tolerans ."
# 6 "Islam har alltid varit en del av Amerika."
# 7 "Vi kommer att uppmuntra fler amerikaner att studera i muslimska samhällen "
# 8 "Dessa ritualer påminner oss om de principer som vi har gemensamt , och islams roll genom att driva rättvisa, framsteg, tolerans och värdighet för alla människor "
# 9 "Amerika och islam är inte exklusivt och behöver inte vara i konkurrens . Istället, de överlappar varandra, och delar gemensamma principer om rättvisa och framsteg, tolerans och värdighet för alla människor."
# 10 "Jag gjorde klart att Amerika är inte - och kommer aldrig att bli - . I krig med islam "
# 11 "Islam är inte en del av problemet i kampen mot våldsam extremism - det är en viktig del i att främja fred."
# 12 "Jag har känt islam på tre kontinenter innan han kom till området där det var först avslöjai "
# 13 "I forna tider och i vår tid har muslimska samfund legat i framkant av innovation och utbildning."
# 14 "genom historien har islam visat genom ord och handling, möjligheterna för religiös tolerans och jämlikhet mellan raserna."
# 15 "Ramadan är en hyllning till en tro känd för stor mångfald och jämlikhet mellan raserna "
# 16 "Den heliga Koranen säger :"Människor! Vi har skapat en hane och en hona, och vi har gjort er i folk och stammar för att ni skall lära känna varandra '" .
# 17 "Jag ser fram emot att vara värd vid en Iftar middag när vi firar Ramadan här i Vita huset senare i veckan, och önskar dig en välsignad månad."
# 18 "Vi har sett de resultat i generationer av muslimska invandrare - bönder och fabriksarbetare, bidra till att lägga järnvägar och bygga våra städer, de muslimska innovatörer som hjälpte till att bygga några av våra högsta skyskrapor och som hjälpte låsa upp hemligheter i vårt universum."
# 19 "Den erfarenheten vägleder min övertygelse att partnerskap mellan Amerika och islam måste baseras på vad islam är, inte vad det inte är. Och jag anser att det är en del av mitt ansvar som president i USA för att bekämpa negativa stereotyper av islam varhelst de förekommer ."
# 20 "Jag vet också att islam alltid har varit en del av USA:s historia ."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar