lördag 18 juli 2015

TT helt på Irans och USAs sida.

DN talar helt å Irans och USAs vägnar och förolämpar Israel och Saudiarabien för att de ser existentiella problem med alla löften Obongon har släppt - och säger att USA och England gör vad de kan för att attackera dessa två länder för att ge upp bekymret om deras existens. Oerhört rått.

Mullorna och Obongon anser det viktigare att ha tillit till vad de säger, DN anser att Israel ska riskera livet för en fatwa som uttalats av dem och i praktiken av muslimen Obongo.

Kolla de senare artiklarna jag skrivit i ämnet, med detaljer som DN vägrat ta upp - inte lämpliga för barn och svenska läsare.

Man undrar om DN hatar Saudierna pga att Obongon har tvingat dem närma sig Israel, allt illa man har att säga om Saudierna men knappt något om Iran. Antalet avrättningar i Saudiarabien 2007-12 är 423 jämfört med Irans 1663, men det är alltid Saudierna det talas om.

DN vägrar skriva om saker som jag nämnt:

Jag undrar om pressen körde med samma metoder på 30-40-talet om Herr Hitler, antagligen. Det stora flertalet av murvlarna i alla fall, som glömt om Pressens Etiska Regler.

länk skrev jag att jag hade mailat TT om deras direkta lögner, inget svar. Ville de inte, kunde de inte svara eller sket de helt enkelt i kritiken som är helt emot Pressens Etiska Regler?





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar