tisdag 28 oktober 2014

Azerbaijan och Israel.

Häromdagen transporterades jag av en taxikille därifrån  som blev högeligen förvånad att jag visste var det låg och något om landet. Jag hade då just talat om det här på bloggen - sök i blogghuvudet på Azerbaijan.

Azerbaijan har länge varit Israels vän trots att det är muslimskt och nu när Turkiet islamiseras och mullahiseras och pascha'iseras och Erdogan skrikit sig hes har Azerbaijan blivit det muslimska land som står närmast Israel. Jag såg just en ny artikel, länk. Där kan du lära dig en del, som att Israel köper 40% av sin olja därifrån. De har förbjudit slöja i skolan av självklara själ - hur kan man ha skola där man inte ser lärarna! Obama försökte ändra på förbudet eftersom han ville förstöra det landet liksom Turkiet, men de gav katten i DEN karln. Bildt hade velat göra samma sak, minns hur han upphöjde Turkiets islamism genom att rusa till Turkiet för att välkomna den helt olagliga "Shit to Gaza".

Vi minns hur Obama försökte döda både israeler och azerer genom at babbla om försvarshemligheter dem emellan till Irans fördel, ingen vet vad som är sanningen men han ville bara förstöra för dem och upphöja sej själv till skvallerbytta. Om det är finare än diktator. Jag skrev om det här.

Azerbaijan satt också två år i Säkerhetsrådet, länk1 länk2.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar