tisdag 20 september 2016

Trump och Judarna.

Trump har i svenska offentliga massmedia  drabbats av samma vinkling som i amerikanska demokratiska media, d.v.s. total support av Obama/Hillarys vansinnespåhitt som deras nya religion upp till att starta kärnvapenkrig genom att överösa Iran med dollars. Medbloggaren på http://mxp.blogg.se/2016/august/trump-video-varje-jude-maste-se-2.html visar YouTubevideon  
https://www.youtube.com/watch?v=U2G9MR1n7Es



Vänsterns uppfattning.
Alla som är förpestade av TTs vänstervinkling av verkligheten lär få en chock av dessa fakta. att de är triviala fakta kan de inte förneka, bara försöka tysta ner som  TT och deras efterapningar. 

Den minst sagt komplicerade uppfattningen är av många amerikanska judars support av Israelhataren Obama vars ideer i
ämnet delas av Hillary. Därför sägs på videon att den måste ses av varje jude. Jag tror alla måste se den vare sej de känner något om "jude" eller inte. Jag är vanlig svensk som inte visste något om judar före mitt första av många besök i Israel i början av 7o-talet. Att jag fick mycket fler vänner där än i Sverige är bara ett faktum.

Att jag mer och mer insett att den västerländska kulturen är helt judeokristen är jag inte ensam om, att en del kristna har försökt ersätta sitt judiska ursprung med total vilsenhet ser vi, med svenska präster som försöker avlägsna judiska symboler i kyrkorna. 

Vilket påminner om en story: en gammal jude förirrade sej in i en kyrka, prelaten blev mäkta förargad och bad honom avlägsna sej, han hade inget att göra där. Juden tittade upp, gick långsamt fram till predikstolen, tittade upp på Jesusbilden, tog ner den och sa:  "vi är inte välkomna här".

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar