måndag 23 februari 2015

En av Löfvens systerfolk hugger kniven i en man i Jerusalem. Video.

Undrar hur mycket Löfvén direkt eller indirekt har betalt för det. En och en halv miljard räcker långt. Pengarna har han gett till den som på sistone har sagt länk.
Förutom all inspiration han har givit Mellanösterns "moderata" arabiska mördare.

Terroroffer Kämpade Mot Terrorist Med Tefillinväska


Offer för söndages huggattack berättar om hans skrämmande pärs - och surrealistiska ögonblicknär han kände igen sin frälsare som Jerusalems borgmästare.

Av Hezki Ezra, Gil Ronen
Först Publicerat: 2015/02/23, 03:20


[bilder nedan]


Avraham Goldschmidt, som led måttliga sår i söndags när han knivhöggs av en terrorist vid Tzahal Square i Jerusalem, sade till Arutz Sheva på måndagen att han mår bra och är på väg att släppas från sjukhuset. "Tack gode Gud, det fanns inga inre skador och mirakulöstblev det bara ett djupt snitt", sade han.

Talande från sin sjukhussäng tillade Goldschmidt att han har sett videorna av attacken och att "det ger dig en känsla av att någon kör allt från ovan och styr saker."

"Jag hade varit att studera vid den gamla Rambansynagogan, och jag gick till mina föräldrars hus i de judiska kvarteren, för att närvara vid ett bröllop," berättade han. "Jag bar Sabbathkläder och kom ut ur kvarteret, och på väg mot utgången från staden. Jag stod vid trafikljuset i Tzahal Square.

"Plötsligt kände jag att någon driver mig - något - i min kropp, jag förstod fortfarande inte att detta var en terrorattack, jag tittade och såg terroristen stå en meter från mig med en kniv och göra sig redo att hugga mig igen jag... ropade att det var en knivhuggning och folk sprang iväg. Jag slog honom med min tefillinväska. Han tog ett steg tillbaka, jag slog honom igen. Jag gick ut på vägen och höll ögonkontakt med honom. Jag skrek ut att om någon har ett vapen bör de neutralisera honom.

"Med stor hjälp av Gud, var borgmästare Nir Barkat plötsligt där med sin livvakt. De var väldigt coola och samlades runt mig. De förstod att detta var en terrorist. Livvakten pekade hans vapen på terroristen och han tappade sin kniv. Då tacklade vakten och Barkat honom."

CCTV video visar Jerusalem borgmästare itu terrorist: [se nedan]

Goldschmidt berättade om det surrealistiska ögonblicket när han insåg att det i själva verket var Jerusalems borgmästare som räddade honom.

.... "Plötsligt insåg jag att jag hade blivit sårad, jag blödde från magen, skrek jag ut att jag var sårad. Plötsligt ser jag borgmästaren framför mig sa jag till honom -"Nir Barkat?" Han sa ja.

"Han var väldigt snäll, han hjälpte mig sitta ner och täckte mig med sin rock eftersom han trodde att jag skulle vara kall. Tillsammans med sin livvakt, Assaf, var de nådens sändebud, med Guds hjälp. Jag kände att ett mirakel skedde till mig av förtjänsten av de mitzvahs som jag gjorde genom att studera Toran och be och sätta på tefillin den dagen."

Titta: Moments efter Jerusalem stabber gripits [video nedan]

"Jag tackar Gud för att han gav mig styrka att kämpa mot terroristen, och sinnesnärvaro att varna folk för att gå undan", tillade han. "Jag är inte rädd, och jag kommer att återvända till de judiska kvarteren om och om igen. Jag växte upp där och vi ser stenkastansde attacker där varje dag. Det Kotel är den heligaste platsen för nationen Israel och de vägar som leder dit bör alltid vara fulla av liv. "


Terror Victim Fought Off Terrorist With Tefillin Bag

Victim of Sunday stabbing attack, recounts his terrifying ordeal - and the surreal moment he recognized his savior as Jerusalem's mayor.

By Hezki Ezra, Gil Ronen
First Publish: 2/23/2015, 3:20 PM


Avraham Goldschmidt
Hezki Ezra


Avraham Goldschmidt, who suffered moderate wounds Sunday when he was stabbed by a terrorist at Tzahal Square in Jerusalem, told Arutz Sheva Monday that he feels good and is about to be released from hospital. “Thank God, there were no internal injuries and miraculously, there was only a deep cut,” he said.

Speaking from his hospital bed, Goldschmidt added that he has seen thevideos of the attack and that “it gives you the feeling that someone is running everything from above and directing things.”

"I had been studying at the old Ramban Synagogue, and I went to my parents' house in the Jewish Quarter, I prepared to attend a wedding," he recounted. "I wore Sabbath clothes and came out of the Quarter, and headed toward the exit from the city. I stood at the traffic light in Tzahal Square.

"Suddenly I felt someone pushing me – something – into my body. I still didn't understand that this was a terror attack. I looked and saw the terrorist standing one meter from me with a knife and getting ready to stab me again. I shouted out that this was a stabbing and people ran away. I hit him with my tefillin bag. He stepped back, I hit him again. I went into the road and maintained eye contact with him. I shouted out that if anyone has a weapon, they should neutralize him.

"With great help of God, mayor Nir Barkat was there with his bodyguard. They were very cool and collected. They understood that this was a terrorist. The bodyguard pointed his gun at the terrorist and he dropped his knife. Then the guard and Barkat tackled him."

CCTV video shows Jerusalem Mayor tackling terrorist:



Goldschmidt told of the surreal moment when he realized it was in fact the Jerusalem mayor who saved him.

"Suddenly I realized that I had been wounded. I was bleeding from the stomach. I shouted out that I was wounded. Suddenly I see the mayor in front of me. I said to him – 'Nir Barkat?' He said yes.

"He was very kind, he helped me sit down and covered me with his coatbecause he thought I might be cold. Together with his bodyguard, Assaf, they were emissaries of mercy, with God's help. I felt that a miracle was done to me by the merit of the mitzvahs that I did by studying Torah and praying and putting on tefillin that day."

Watch: Moments after Jerusalem stabber apprehended



 "I thank God that He gave me the strength to fight off the terrorist, and the presence of mind to warn people to run away," he added. "I am not afraid and I will return to the Jewish Quarter again and again. I grew up there and we see rock throwing attacks there every day. The Kotel is the holiest place for the Nation of Israel and the paths leading there should always be teeming."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar